Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

          ΔΗΜΗΤΡΑ Χ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

          «Για ένα παιδί που κοιμάται»
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
1)Να χωρίσετε το ποίημα σε (τρεις) ενότητες και να γράψετε ένα τίτλο για κάθε ενότητα (μον. 3)
2) α. Το ποίημα ανήκει στη μοντέρνα ποίηση. Με αυτό ως βάση να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως Σωστές ή Λάθος:                                                                                              (μον. 1,5)
Ι) Οι στροφές είναι άνισες και οι στίχοι ανισοσύλλαβοι                          Σ - Λ
ΙΙ) Ο στίχος είναι ελεύθερος και πεζολογικός                                            Σ - Λ
ΙΙΙ) Το ποίημα έχει μέτρο και ομοιοκαταληξία                                           Σ – Λ
    β. Ι) Σε τι πρόσωπο γίνεται η αφήγηση;
        ΙΙ) Ο αφηγητής είναι ομοδιηγητικός ή ετεροδιηγητικός (μετέχει δηλαδή ή όχι στην ιστορία);
                                                                                                                                                       (μον. 1)
3)Στη δεύτερη στροφή ο ποιητής μας δίνει τρεις εικόνες από την πατρίδα του παιδιού. Να τις εντοπίσετε. Οι εικόνες αυτές αποτελούν ευχάριστες ή δυσάρεστες αναμνήσεις για το παιδί; (μον.2)
4)Με τι παρομοιάζει ο ποιητής τα ελληνικά που άκουγε το παιδί στην πατρίδα του (δύο παρομοιώσεις) και τώρα στην Ελλάδα (τρεις παρομοιώσεις); Στη συνέχεια, να σχολιάσετε το περιεχόμενό τους.                                                                                               (μον. 4,5)
5)Να περιγράψετε πώς περνάει τη μέρα και τη νύχτα του το παιδί.                (μον. 4)
6)Το ποίημα αναφέρεται σε δύο χρονικά επίπεδα και χωρίζεται σε δύο αφηγηματικά μέρη. Ποια είναι αυτά και τι περιλαμβάνει το καθένα;                                                       
  (μον. 4)    

                ΜΕΛΠΩ ΑΞΙΩΤΗ
       ΑΠΟ ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟ
      ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
1)    Α. Να γράψετε έναν τίτλο που να απηχεί το περιεχόμενο του αποσπάσματος (μον.2)
Β. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις ως σωστές ή λάθος:
- η αφήγηση γίνεται σε γ΄ ενικό πρόσωπο                                           Σ – Λ
- ο αφηγητής συμμετέχει στην ιστορία, είναι ομοδιηγητικός         Σ - Λ  (μον.2)
       2) α. Ποιες κατηγορίες ανθρώπων συμμετείχαν στην κατοχική διαδήλωση (κοινωνική σύνθεση); Πώς το σχολιάζετε;      (μον.4)
              β. Ποια συναισθήματα κυριαρχούν στη διαδήλωση; (μον.2)
       3) α. Να εντοπίσετε στο απόσπασμα δύο παρομοιώσεις, μία προσωποποίηση, δύο εικόνες και μία μεταφορά (μον.3)
            β. Ο λόγος στο απόσπασμα είναι κοφτός, καίριος. Αυτό επιτυγχάνεται με:
            (να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστό ή λάθος)
-         Κυριαρχία κύριων προτάσεων                                                       Σ – Λ
-         Χρήση μεγάλων περιόδων                                                              Σ -  Λ
-         Παρατακτική σύνδεση προτάσεων                                               Σ -  Λ
-         Πληθώρα επιθέτων                                                                          Σ -  Λ     (μον. 2)
4) «Τρίξανε πάλι οι μεντεσέδες του νεκροτομείου κι εμπήκαν πάλι πτώματα. Τα πρώτα της Αντίστασης. Τα προηγούμενα ήτανε της Πείνας. Άρχιζε καινούρια σειρά». Να αναπτύξετε – σχολιάσετε σε μία παράγραφο το νόημα του αποσπάσματος, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα θύματα της πείνας την περίοδο της κατοχής, αλλά και σ’ αυτούς που θυσιάστηκαν αντιστεκόμενοι στο σκληρό κατακτητή.                                                        (μον. 5)

    ΑΛΚΗ ΖΕΗ
Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία
   
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1         Να περιγράψετε σε μία παράγραφο 50-70 λέξεων την πρώτη μέρα της Κωνσταντίνας στο γερμανικό σχολείο (μονάδες 5)

2  α. Να χωρίσετε το απόσπασμα «Το αγάπησα από τη στιγμή …… να έρθω τρίτη» σε ενότητες και να δώσετε έναν πλαγιότιτλο σε καθεμιά (μονάδες 3)
2  β. Να εντοπίσετε ένα σημείο του κειμένου όπου υπάρχει περιγραφή και ένα όπου υπάρχει αφήγηση. Να γράψετε, επίσης, σε τι πρόσωπο γίνεται η αφήγηση και τι είδους αφηγητή έχουμε (μονάδες 2)

3      α. Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις με την ένδειξη «Σωστό» ή «Λάθος» (μονάδες 2)
   1) Το ύφος του κειμένου χαρακτηρίζεται από αμεσότητα και απλότητα
   2) Η γλώσσα είναι καθαρεύουσα
   3) Το λεξιλόγιο είναι απλό και καθημερινό
   4) Το κείμενο έχει ζωντάνια και παραστατικότητα
       β. Να βρείτε στο κείμενο δύο μεταφορές, δύο παρομοιώσεις και δύο εικόνες (μονάδες 3)

4 α. Συγκρίνετε το εκπαιδευτικό σύστημα του γερμανικού σχολείου με το αντίστοιχο του ελληνικού σχολείου και αξιολογήστε το (μονάδες 3)
     β.  Ποιους ξεχωρίζει η Κωνσταντίνα από την πρώτη μέρα στο γερμανικό σχολείο και στη συνέχεια τους κάνει φίλους της; Αιτιολογήστε  την επιλογή της (μονάδες 2)

1 σχόλιο:

  1. πολυ καλο site αλλα γιατι δεν γραφατε και τις λυσεις καπου για να ελενξουμε μετα αν εχουμε λαθοι ???? βελτιωστε το

    ΑπάντησηΔιαγραφή